Notre Dame

11 augustus 2022 - Parijs, Frankrijk

Gisteren een lange dag gehad. Bij het ontbijt waren alle vier-persoons tafels al vol en dus kwamen we gescheiden te zitten. Jenna en ik kwamen naast twee Schotse mensen die we de dag ervoor ookal ontmoet hadden. Hele lieve mensen waar we gezellig mee gepraat hebben.

Na het ontbijt hebben we de metro gepakt naar de Notre Dame, ondanks dat hij nog in de steigers staat is hij wel mooi. Door de brand is er een groot deel afgebrand en dat wordt nu weer opgebouwd.

Na de Notre Dame zijn we naar een mooi parkje gelopen en daar hebben we even gezeten voordat we verder liepen naar een ander straatje. Het was 35 graden en echt ontzettend warm dus het lopen was niet zo fijn. Het straatje waar we geweest zijn was niet spectaculair, er zaten wel wat leuke winkels maar het overgrote deel was gesloten. In die straat hebben we geluncht met heerlijke broodjes van de bakker.

We zijn daarna met de metro naar het Westfield winkelcentrum van Parijs geweest. We hebben een paar winkels bezocht maar het was eigenlijk exact hetzelfde als wat we in Nederland ook hebben. We zijn hier niet lang gebleven en toen naar het hotel vertrokken. Voordat we het hotel in liepen hebben we een macaron gehaald, die erg lekker was en zeker niet kon ontbreken bij ons bezoek aan Parijs!

's Avonds zijn we uiteten gegaan bij een Thais restaurant. Papa en mama hebben genoten maar Jenna en ik vonden het minder. Wij hebben toch liever wat anders.

Na het eten ben ik met mama naar het hotel gegaan en zijn papa en Jenna samen met de lift omhoog gegaan naar een uitzichtpunt in de stad.

1. Ar en Mar:
    11 augustus 2022
    Dat 'parkje' is het Jardin du Luxembourg. Erg mooi park!
    Wij vonden de Thai inderdaad heerlijk, vandaag weer een Italiaan😉
  2. Evelien Smith:
    11 augustus 2022
    Het straatje was dus de Rue Mouffetard. Helaas in zomerstand. Waarschijnlijk veel winkeltjes gesloten vanwege de vakantie.