Eiffeltoren

10 augustus 2022 - Parijs, Frankrijk

De eerste volledige dag in Parijs. Het is hier boven de 30 graden, eigenlijk veelte warn om de hele dag in de stad te lopen. 's Ochtends is het nog lekker maar al snel is het erg warm en benauwd. We zijn na hrt ontbijt met de bus naar de Eiffeltoren gegaan, deze hebben we eerst alleen bekeken. Hierna hebben we even rondgelopen en op een bankje gezeten waar ik vogeltjes uit mijn hand kon laten eten. Om één uur begon onze tour in de Eiffeltoren, we hoeften maar in een kleine rij vergeleken met de andere. Onze gids vertelde dat het zo'n 2 uur duurde om door de andere rijen heen te komen, terwijl wij maar 20 minuten hebben gewacht. Eenmaal in de Eiffeltoren was het uitzicht prachtig! Je kon over heel Parijs heen kijken. We zijn alleen op de tweede verdieping geweest, want het puntje van de toren bezoeken is ontzettend duur.

Na de Eiffeltoren zijn we met de boot gegaan, het was al zo warm dat dit niet echt een succes was. In de boot was het snikheet en echt niet lekker. De boot ging langs allerlei bekende bezienswaardigheden van Parijs, zoals de Eiffeltoren, het Louvre en de Notre Dame. Na een uur op de boot zijn we uitgestapt en met de bus terug gereden naar ons hotel.

Om zeven uur zijn we de stad weer in gegaan, opzoek naar een restaurant. We hebben gegeten bij Basilic. We hadden eeb plaatstje buiten maar omdat er zo veel wespen zaten hebben we ons al snel naar binnen verplaatst. Iedereen heeft heerlijk gegeten! Na het eten zijn papa en mama nog een rondje door de stad gaan doen en zijn Jenna en ik terug gelopen naar het hotel.