Het Louvre

12 augustus 2022 - Parijs, Frankrijk

Gisteren zijn we na ons ontbijt de metro in gestapt waar we ontzettend hebben gelachen. In de metro stond een man een blikje bier op zijn hoofd te balanceren. Hij was duidelijk niet helemaal honderd maar het was een leuk gezicht. We zijn met de metro naar een grote en bekende begraafplaats in Parijs geweest, Père-Lachaise. Op deze begraafplaats liggen een aantal bekende mensen zoals Edith Piaf en Auguste Comte. De begraafplaats was heel indrukwekkend, er waren graven die er al sinds 1800 stonden. Veel graven waren ook erg mooi, met hele huisjes of beelden.

Na de begraafplaats hebben we de metro gepakt richting het Louvre. Gelukkig waren we snel binnen want het was buiten ontzettend warm. Binnen was het op de meestd plekken ook wel erg warm en benauwd, maar gelukkig zaten er ook een paar koelere stukken tussen. We hebben uiteraard de Mona Lisa bezocht en gezien. Het is echt een ontzettend klein schilderij. We zijn niet ontzettend lang in het Louvre geweest. Het was heel erg groot, druk en onoverzichtelijk dus iedereen was er na een paar uurtjes wel klaar mee. We zijn toen terug gegaan naar ons hotel.

's Avonds zijn we uiteten gegaan bij dezelfde Italiaan als maandag. Dit restaurant is in drieën gesplitst en deze keer zaten we in het pasta gedeelte. Ik heb heerlijke Gnocchi gegeten.

Na hrt avondeten zijn we met de lift naar boven gegaan, naar de Sacre Coeur. Het was al donker en daar hebben we gekeken naar de Eiffeltoren die elk uur prachtig wordt verlicht. Ook hebben we wat winkeltjes bekeken en door de straatjes gelopen. Uiteindelijk zijn we terug gelopen naar het hotel om te gaan slapen.

1. Ar en Mar:
    12 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer! Toch ook weer fijn om vandaag weer naar huis te gaan en de drukte van de stad achter ons te laten.
  2. Evelien Smith:
    12 augustus 2022
    Wat een leuke dagen in Parijs!! En....schrijftalent heb jij genoeg, Amy!! Heel leuk om jullie belevenissen te lezen.