Koeienbevalling!

20 augustus 2022 - Heeten, Nederland

Gisteren kon de week hier gewoon niet beter beginnen!

Als eerste zijn we weggegaan uit Limburg, de midweek daar zat erop. We zijn naar Nijmegen gereden waar een grote pluk- en moestuin zat. Hier hebben we een gebakje gegeten en daarna wat groenten gekocht voor het avondeten. In deze moestuin kon je ook zelf plukken bij de aangegeven plekken, en je kon je eigen bloemboeket samenstellen! Na Nijmegen zijn we doorgereden naar Koe in de Kost!

Bij Koe in de Kost kon ik gelijk aan het werk want er lag een dode kip die geruimd moest worden. Daarna heb ik de rest van de middag lekker met de diertjes gezeten en mag ik nu de kalfjes gaan temmen. Er is weer genoeg leuks te doen voor mij!

's Avonds was de bevalling van koe 25! Op de eerste dag was het gelijk raak. De koe liet aardig lang op zich wachten maar om half 1 werd het kalf met behulp van mij en Boer Lenn geboren. Ik heb aan het begin nog mogen voelen hoe het kalf in de moeder zat, super gaaf! Toen het kalf bijna geboren was mocht ik het vlies doorscheuren en het kalfje eruit trekken. Dit was echt nog wel heel erg zwaar en zeker omdat je geen grip had door de gladde pootjes. Uiteindelijk is het wel gelukt! Daarna mocht ik hem zijn eerste (7!) flesjes geven. Het is een goede drinker want 7 flesjes gingen moeiteloos naar binnen. Dit was voor mij natuurlijk een ontzettend gave ervaring!! Het kalfje was een stiertje en heeft dus nu de leuke naam Ruben gekregen, want dat kon niet missen natuurlijk.

1. Evelien Smith:
    20 augustus 2022
    Wat een leuke belevenis, Amy!!! Je viel met je neusie in de boter!!!