Europese Unie

7 augustus 2022 - Brussel, België

Vandaag weer een interessante en drukke dag gehad. Aangekomen bij het ontbijt begon het al, een brandalarm. Nog nooit heb ik zo'n vreselijk brandalarm horen afgaan, het was ontzettend luidt. Iemand had zijn broodjr te lang in de toaster laten zitten en dat was uiteraard gaan roken. Na 10 minuten buiten te hebben gewacht ging het alarm eindelijk uit en konden we veilig naar binnen zonder het oplopen van een gehoorbeschadiging.

Na het ontbijt hebben we de metro gepakt naar de Europese Unie, hier zijn we ook binnen geweest. Er werd erg streng gecontroleerd en je moest door een echte security, net als op het vliegveld. Daarna was een lange audiotour, die ik persoonlijk best wel saai vond. We hadden verwacht dat we ook nog in de vergaderzaal konden kijken, maar dat was helaas niet zo. Juist het nemen van een kijkje daar leek mij zo interessant.

Na het bezoek aan de EU hebben we de bus gepakt naar een stuk stad waar we nog niet geweest waren. Dit deel woonden veel mensen met een Afrikaanse afkomst. Het was een sfeervol stukje stad met leuke winkeltjes!

We hebben ook nog een park bezocht waar de Grote Poort stond, ontzettend mooi! Hier hebben we nog een heerlijke Belgische wafel gehaald, want dat kon natuurlijk niet ontbreken. Ook een Belgisch frietje konden we niet aan ontkomen, deze hebben we ook nog gehaald. Hierna zijn we met de bus terug gereden naar ons hotel en hebben we daar eventjes gelegen en een poging gedaan tot zwemmen. Het zwembad zou verwarmd zijn maar het was onwijs koud dus verder dan ons middel zijn we niet geweest.

's Avonds zijn we weer terug gegaan naar de Food market Wolf, waar we gister ook heerlijk gegeten hebben. Tot mijn teleurstelling was de pizzazaak helaas gesloten, dus uiteindelijk heb ik gekozen voor een Spaanse Buratta salade! Deze was erg lekker alleen de verhouding tussen de rucola en de rest van de ingrediënten klopte niet helemaal.

Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel, heb ik nog even gezellig gebeld met Ruben en nu gaan we richting bed. Morgen om 11 uur pakken we de Thalys naar Parijs!

1. Evelien Smith:
    7 augustus 2022
    Morgen een heel leuke Thalysreis toegewenst!!! En....veel plezier in Paris!!!